Gott Nytt År!!

Nytt år igen
Det har nästan gått ett helt år sedan jag skrev sist. 
Tiden har bara rusat och ett år äldre är man och livet spinner på fortare än någonsin.
Vi lever i en galen värld, mitt i en pandemi 😷 och det enda man vill är att den ska försvinna så man får återgå till det normala.
Bara att kunna ringa en vän och bestämma träff på något mysigt café är ju helt uteslutet.
livet sedan i mars har varit jobb, stallet, ta hand om familjen.
Vi blev ju hästägare i januari så nu har vi haft A i snart ett helt år.
Det var varit med och motgångar.
I våras fick A ett kraftigt kolikanfall och jag trodde att vi skulle mista vår häst, men vi lyckades rädda honom och sedan var allt okej fram till september då han blev dålig i ett ben.
Vila, promenader, behandling  ridning i skritt på hårt underlag.
Nu efter 4 månader är vi någorlunda igång, men på grund av vinterväder och ingen tillgång till ridhus så är det svårt att gå framåt i ridträningen vilket syns på hästen, dock är han fräschare och mjukare i kroppen än vad han har varit, men till våren kör vi på och hoppas att han ska bli mer vältränad igen.
 
 Vi firade nyår med några av de vanliga vännern, men med coronaavstånd såklart. 
Vi var ute på rännet där vännerna hade pyntat och gjort fint. Soppa och vitlöksbröd till förrätt och älgkött/kalvfile och potatisgratäng sås och sallad Det blev inget kaffe utan varm choklad med grädde vilket passade jättebra få man var lite frusen därute på rännet. 
Vi hade alla paltat på oss varma kläder så det var kininet tal om några nyårsklänningar eller kostymer, vilket var ganska skönt.
En trevlig kväll i goda vänners lag är det bästa.
På tolvslaget hade ju min andra hälft tänkt att skjuta upp en fyrverkerilåd och det fick de göra men jag och J jaha ner de långt bortåt skogen då vi inte ville att de skjuter rakt över stallet. 
I år har vi ju två nya hästar som vi inte vet hur de reagerar på fyrverkerier och det är onödigt om det skulle skrämma de. 
Fyra granar var det pyntat med på rännet 🥳🤗🎄
Så fint 
Jag ger aldrig några nyårslöften men jag ska försöka blogga det här året, det är kul att se tillbaka på allt som man skrivit ner. 
Det är så synd att min blogg på bloggorama inte finns pga att de lade ner allt.
Hade skrivit i flera år och hade varit mysigt att gå tillbaka och läsa om mitt liv som småbarnsmamma 
God fortsättning alla med hopp om ett år där Corona utrotas  !!!!

Kommentera här: