Oktober

Snart har även oktober månad nått sitt slut.
Lite har hänt.
Har hunnit med flera torsdagsfikor den här hösten vilket nästan är rekord...eller det är det.
 
Från att ha fikat en dag varje vecka tillsammans i över tio år till att kunna räkna fikatillfällena på knappt två händer det senaste året så är det mycket med tanke på att vi "bara" kommit till oktober
 
Det känns kul att vi börjar piggna till såpass att våra fikatillfällena har blivit viktiga igen.....det är ju just när vi får träffas och prata om allt och inget  och spy galla och peppa varandra som vi tankar energi och positivism...riktig boost för välmående hos oss alla.
Ibland är det bara jag och J.
Vi är stommet kan man säga, vi som träffas mest och en gång för längesen började med veckofikorna och sedan tillkommer resten. Vissa är med ofta, vissa någon gång ibland och vi har blivit fler med åren. 
Nu är vi moderna och använder oss av en grupp i messenger så man kan nå alla samtidigt, vilket är bra då det är lätt att missa att säga till någon om kommande fika 
 
Nytt oxå är att jag har bytt jobb.
Började i måndags.
Positivt är att jag har kortare väg till jobbet och inga öppningar eller stängningar.
Negativt är att jag saknar mina helt underbara jobbarkompisar och vår sjuka humor och jag vill egentligen jobba med de för de är bara bäst och tillsammans är/var vi järngänget....
OCH jag saknar alla mina fantastiska, underbara fritidsbarn.....
Nog om det,  ibland får man bara göra ett val och det är svårt att få saker perfekta......😔
 
Lillan har börjat på ridskola igen och trivs jättebra Hade riktigt tur att det fanns en plats i lämplig ridgrupp
Hon har hunnit rida två lektioner och det har gått jättebra 
 
Ja nu är det dags att hämta sonen
Den här helgen har jag städat o grejat hemma  medan sonen och pappan har röjt hos en äldre släkting som gick bort i somras
Mycket att ta rätt på, idag skulle de elda och sonen har redan tröttnat på att vara med....

Kommentera här: